مهری درویش قنبر

مهری درویش قنبر شاعری سپیدسرا و هایکو سرا

به گزارش رک نیوز :مهری درویش قنبر، سوم خردادماه ۱۳۶۶ در همدان به دنیا آمد. او از هنگامی که خواندن و نوشتن آموخت به ادبیات علاقمند شد و در ایام نوجوانی و جوانی رمان های زیادی را خواند تا جایی که به نوشتن علاقمند شد.

دانشگاه:

وی به دلیل علاقه وافر به ادبیات، رشته علوم انسانی را انتخاب کرد و در سال ۱۳۸۴ در رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی قبول شد. در طول کارشناسی خود دبیر انجمن زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شد و برنامه های مختلفی را در حوزه ادبیات در دانشگاه برگزار کرد. باید گفت نوشتن، بخش جدایی ناپذیر زندگی او را تشکیل می دهد و گاهی دل نوشته ها و بداهه هایش را روی کاغذ می آورد.

سابقه خبرنگاری:

او  سابقه ۱۲ سال خبرنگاری در روزنامه های همشهری، جام جم، مستقل، همدان پیام و خبرگزاری های ایکنا، ایسنا، مهر و… را دارد، گاهی بنا بر اقتضای شغلی، اخبار و گزارشات روزانه را مکتوب می کند و این حرفه او را برای نوشتن مشتاق تر می کند. او همچنین اولین بانوی ورزشی نویس در استان همدان است که در حوزه های مختلف ورزشی گزارش های متعددی نوشته است.
وی همچنین مدیر روابط عمومی هیات دوچرخه سواری و هیات شطرنج استان همدان را در کارنامه خود دارد. و مدتی نیز مدیریت روابط عمومی انجمن صنفی مدیران رسانه کشور را عهده دار بود.

همیشه همراه با کاغذ و قلم:

مهری درویش قنبر هم اکنون دانشجوی دوره کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی است . وی همچنین به عنوان مدیرمسئول پایگاه خبری فردای همدان و ماهنامه سلام زندگی فعالیت دارد.قلم و کاغذ از سال های نخستین زندگی با وی همراه بوده و او خلوت خود را با نوشتن سپری می کند. افزون بر  این او  به موسیقی، کوهنوردی و پیاده روی علاقه زیادی دارد.

روزهای آخر:

“روزهای آخر” حاصل دلنوشته های او و روزهایی است که در پس نوشته هایش به آرامش می رسید.شما در این کتاب می توانید با هایکوهای او آشنا شوید.(هایکو: کوتاه ترین گونه شعری در جهان است که مبدع آن ژاپنی ها هستند). اکنون یکی از هایکوهای او آورده شده است:
دل را به تاریکی برد
چه کسی؟
آنکه قرار بود چشم بسته مرا به روشنایی ببرد‌.

برای دیدن کتابهای انتشارات ستاره جاوید کلیک کنید