کتابهای ادبی پذیرفته شده در سال96

کتابهای ادبی پذیرفته شده در سال96

کتابهای ادبی پذیرفته شده و در دست چاپ : تا کنون بیست و هشت عنوان کتاب در انتشارات ستاره جاوید برای انجام بررسی کارشناسی پذیرفته و پس از پذیرش در مراحل مختلف چاپ قرار گرفتند.
۱-سرزمین بکر نگاه تو
۲-زخم های پاییزی
۳-تنها کنارسایه خود ایستاده ام
۴-آخرین تصویر اقیانوس
۵-اندوه دریا
۶-در کوچه باغ بیرجند
۷-در لحظه دلواپسی
۸-در کوچه باغ نور
۹- کاش همه دیوارها پنجره بودند
۱۰-سبدسبد ستاره
۱۱-یه آسمون ستاره
۱۲-گلنار
۱۳-مسخ
۱۴-ماه و ماهان
۱۵-راهنمای داستان نویسی آسان
۱۶- صدای سکوت
۱۷-من هنوز منتظرم
۱۸-بر مزار خودم
۱۹-ثانیه های خیس
۲۰-قطاری با خاطره های مست
۲۱-گریه های بی امان
۲۲-وقتی خورشید خندید
۲۳-طهران تا تهران
۲۴-تهران از طهران
۲۵-فصل بارانی
۲۶-نقاشی خط خطی
۲۷-خاطرات گمشده
۲۸-داستان چیست؟

از فروشگاه اینترنتی انتشارات ستاره جاوید دیدن نمائید

آشنایی با صنعت چاپ

واژهٔ چاپ و صورت قدیمی‌تر آن «چهاپ» را برگرفته از واژهٔ مغولی چاو دانسته‌اند که به معنای «فشردن سطحی بر سطح دیگر» است. همچنین «چاپ» در تُرکی به معنی کوبیدن و یا حرکت مداوم همراه با کوبش است. چاپ در لغت به‌معنای نقش، اثر، مُهر و نشان آمده است و در متون مختلف کلمات طبع، باسمه، و تافتبه‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته است.
چاپ را در اصطلاح، انتقال مطالب شامل نوشته‌ها، تصاویر، اعداد و علائم بر رو یک حامل فرم و انتقال آن بر روی یک سطح چاپ شونده و تکثر آن به شمارگان زیاد می‌گویند.چاپخانه نیز در لغت به‌معنای محل چاپ کردن و در متون مختلف کلمات مطبعه، دارالطباعه، و باسمه‌خانهبه‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته است. چاپخانه مؤسسه یا کارگاهی است که از عهدهٔ انجام کارهای چاپی بر روی کاغذ و سایر اشیاء از طریق انواع چاپ برآید و به تعبیری دیگر، محلی است که چاپ کتاب، نشریات، و مانند آن در آنجا انجام می‌گیرد. امروزه، چاپ به عنوان یک فرایند انبوه صنعتی در نظر گرفته می‌شود که بخش اساسی صنعت نشر و بخش مهمی از فعالیت‌های اداری و حکومتی را شامل می‌شود.

ورود صنعت چاپ به ایران

دربارهٔ شروع چاپ سنگی در ایران روایات متعددی وجود دارد، اما روایت قوی‌تر این است که چاپ سنگی را برای نخستین بار میرزا صالح شیرازی درتبریز راه‌اندازی کرد. میرزا صالح که از سوی دولت ایران برای فراگیری هنرهای جدید به اروپا رفته بود، در بازگشت یک دستگاه چاپ سنگی با خود به تبریز آورد که آن را در سال ۱۲۲۵ هجری قمری راه انداخت. چاپخانهٔ سنگی در مدت کوتاهی در تهران، اصفهان و سپس سایر شهرهای ایران تأسیس شد و بیش از ۵۰ سال تنها روش چاپ در ایران بود و تا اواخر دورهٔ قاجار، هر چه در ایران چاپ می‌شد، به روش چاپ سنگی بود. البته هشت سال قبل از ورود چاپ سنگی به ایران چاپ کتابهای سربی راه‌اندازی شده بود، ولی به علت هزینه و زحمت زیاد آن، پس از ورود چاپ سنگی، کنار گذاشته شد ولی بعدها در دورهٔ قاجار دوباره استفاده از حروف سربی رایج گردید.اولین چاپخانه بروش حروفچینی(چاپخانه حروفی) در اواخر دهه ۱۲۷۰، توسط یوسف اعتصامی(اعتصام الملک آشتیانی پدر پروین اعتصامی) در تبریز دائر گردید.

انواع چاپ

چاپ انواع مختلفی دارد که متناسب با آنچه که قرار است چاپ شود و آنچه که بر آن قرار است چاپ شودانتخاب می‌گردد. مهم‌ترین این روش‌های عبارت‌اند از:چاپ افست: عمدتاً برای انتشارات، تبلیغاتچاپ دیجیتال: برای همه مصارف، تبلیغاتی و اداری در تیراژ پایین
چاپ کتاب در انتشارات ستاره جاوید
مشابه:کتابهای چاپ شده در سال97